O atendimento educacional especializado:

um complemento na formação dos alunos da Educação Especial

Authors

  • Renata Andrade Perão UNITAU
  • Virginia Mara Próspero da Cunha UNITAU

DOI:

https://doi.org/10.19141/2763-5163.docentdiscunt.v2.n2.p77-89

Keywords:

Educação especial, Atendimento Educacional Especializado, Ensino e Aprendizagem

Abstract

The purpose of this bibliographical research article is to bring a reflection on the complementation of Teaching for students from the target audience of special education. The article is structured from a qualitative approach and intends to identify the attributions of specialist professionals working in Specialized Educational Service within the school environment and their role in the complementarity or supplementation of education for students with disabilities. This article brings as theoretical reflections the socio-historical conception of human development, through Vigotski's conceptions, highlighting the possibility of learning. It is hoped that this article will deepen reflections on the teaching and learning of students who are part of special education.

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Author Biography

Virginia Mara Próspero da Cunha, UNITAU

Doutora e Mestre em Educação (Psicologia da Educação) pela Pontifícia Universidade católica de São Paulo (PUC-SP). Docente no Mestrado Profissional em Educação da Universidade de Taubaté. E-Mail: vimaracunha@gmail.com.

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Published

2021-12-31 — Updated on 2022-01-04

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How to Cite

ANDRADE PERÃO, R.; MARA PRÓSPERO DA CUNHA, V. O atendimento educacional especializado: : um complemento na formação dos alunos da Educação Especial. Journal of Docent Discunt, Engenheiro coelho (SP), v. 2, n. 2, p. 77–89, 2022. DOI: 10.19141/2763-5163.docentdiscunt.v2.n2.p77-89. Disponível em: https://unasp.emnuvens.com.br/rdd/article/view/1428. Acesso em: 21 nov. 2024.